You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
זיכרון בסלון עם משה סיני במחלקת הנוער של רמת השרון
מלא הערכה והערצה למאמנו מהעבר. משה סיני במפגש עם שחקני רמת השרון (צילום: עמוד הפייסבוק של מחלקת הנוער הפועל רמת השרון)

זיכרון בסלון עם משה סיני במחלקת הנוער של רמת השרון

כדורגלני מחלקת הנוער של הפועל רמת השרון זכו לשמוע על סיפור הגבורה של יעקב גרונדמן - כדורגלן ומאמן העבר האגדי, במסגרת אירוע זיכרון בסלון

 

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

מחלקת הנוער של הפועל רמת השרון קיימה אתמול אירוע "זיכרון בסלון" לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. האירוע הוקדש לזכרו של כדורגלן ומאמן העבר, יעקב גרונדמן ז"ל, שהתגורר שנים רבות בעיר ועל שמו קרוי אצטדיון הכדורגל העירוני. על מורשתו של יעקב גרונדמןהרצו לשחקני ואנשי הצוות של המחלקה בתו של המנוח - ענת, וראש מערך הסקואטינג בנבחרות - משה סיני, תושב העיר, קשר העבר האגדי של הפועל ת"א ובני יהודה ת"א, שהיה חניך של גרונדמן בעונת 84-85 בהפועל ת"א ובהמשך כשגרונדמן אימן לצידו של יצחק שניאור ז"ל את נבחרת ישראל הבוגרת.

יעקב גרונדמן יעקב גרונדמן נולד ב-20 ביולי 1939 בקרקוב שבפולין, אל תוך מלחמת העולם השנייה וכיבוש פולין על ידי הגרמנים. במשך שלוש שנים הסתתר יעקב הפעוט בן השלוש עם בני משפחתו בבור מתחת לאסם של משפחה פולנית. כך ניצלה המשפחה ממחנות ההשמדה והשואה. לאחר קום המדינה עלתה משפחת גרונדמן למדינת ישראל והתגוררה בשכונת יד אליהו. כישרונו ככדורגלן ומיקומו הגאורגפי של ביתו סלל את דרכו באופן טבעי למחלקת הנוער של בני יהודה ת"א, כישרונו הביאו אותו לקבוצת הבוגרים ובה התבלט כקשר התקפי מצוין, שהיה גם הראשון מבין שחקני המועדון בהיסטוריה שזומן לסגל נבחרת ישראל הבוגרת בה רשם 8 הופעות. יעקב גרונדמן שנחשב עד היום לאחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה של המועדון. בשנת 2014 נחנכה כיכר על שמו בת"א, בצומת הרחובות לוחמי גליפולי ושדרות החי"ל, בשכונת יד אליהו בה התגורר בילדותו.

בגיל 28 מונה למאמן-שחקן בני יהודה ת"א והוביל את הקבוצה לזכייה ראשונה והיסטורית בגביע המדינה. בגיל 29 מונה למאמן הפועל כפר סבא ופצח בקריירת אימון מרשימה, שנפרשה על כ-30 שנים, במהלכן שימש 4 שנים יחד עם יצחק שניאור ז"ל את הנבחרת הלאומית, שהייתה קרובה להעפלה למונדיאל איטליה 90.  בקריירת האימון המוצלחת גרונדמן הוביל שתי קבוצות לזכייה באליפות המדינה: מכבי ת"א (1977), מכבי נתניה (1980). בנוסף, הוביל שלוש קבוצות לזכייה בגביע המדינה: בני יהודה ת"א (1968), הפועל חיפה (1974) ומכבי ת"א (1977, דאבל). כמו כן, הוביל שלוש קבוצות לזכייה בגביע הטוטו: שמשון ת"א (שתי זכיות רצופות, 1987 ו-1988) ובני יהודה ת"א. בשנת 1973 הוביל את מכבי פ"ת לזכייה בגביע הכ"ה - טורניר שנעשה לרגל 25 שנים לקיום המדינה.